torsdag 5 september 2013

5 september - Mot Kavalla

.
Nu är det snart dags.
Jag åker till Grekland.




Under kommande dryga två veckor kommer jag att var borta. Jag reser till Stockholm idag för flygfärd tidigt i morgon bitti till Thessaloniki och därefter vidare med buss till Kavalla ca 15 mil öster därom.
Jag har fått ett stipendium från Svenska Tecknare, med resa och uppehälle betalt, för en vistelse på gästhemmet för kulturarbetare på Svenska Institutet där. Det ska bli oerhört spännande förstås, både att möta en del av Grekland jag tidigare aldrig har besökt och att få möjligheten att skapa nya kontakter med författare och konstnärer.
Gästhemmet har tolv platser och jag vet att alla är besatta.

Jag tänker försöka datera upp min Naturliga dagbok löpande med små skildringar av livet på plats.
Vi hörs och ses alltså!

2 kommentarer:

  1. Lycklig resa!
    Besök gärna Tassos - den gröna ön - när du är i trakterna. Svindlande vackert!
    Ölandsvännen

    SvaraRadera
  2. ah, din text och dina bilder får mig att längta att tiden ska gå fort. Jag reser dit den 27/9 och då är du på väg hem.

    SvaraRadera