torsdag 23 april 2020

23 april - Sommar i april

.
Igår hände det. Premiärdoppet. Vid Viggeby sand i Järnlunden kom vi i vattnet både far och jag och mest var det hans förtjänst. Som gammal enveten vinterbadare var det självklart för honom och för mig var det ju bara att hänga på.



foto - Ulla Björkman

Vattnet var friskt, kanske 12 grader, med det gick över förväntan och jag hoppade i, nåja gick, två gånger faktiskt.



Farsan och jag, lika som bär. Han är 97 år. foto - Ulla Björkman

Ulla satt i solen och njöt och mellan varven dokumenterade hon eventet.



foto - Gebbe Björkman


Körsbären har börjat blomma,


Aurorafjärilarna flyger omkring som galna, minst två veckor tidigare än under min ungdom och säsongens första verandawhisky satt fint igår kväll under en himmel helt ren från jetstrimmor. 
Steget in i en ny värld?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar