söndag 4 november 2018

3 november - Med barnbarnen

.
Tänk att en sagostig, "Prinsessan Estelles Sagostig vid Tåkern", kan locka barn till så mycket skratt och lek.


Upprepningens glädje är tydlig. Jag vet inte hur många gånger vi har vandrat längs grusstigen vid Naturum Tåkern tillsammans och det är lika fantastiskt varje gång i alla väder. Barnen springer alltid i förväg med upptäckarglädjen bubblande.

- Vänta vid traktorn, säger jag.

Och vid traktorn är de. Lekande för fullt.


Självklart klättrar de upp i ugglestubben, där behövs jag ännu som stöd. Nästa hållplats blir bäverhyddan, innan vi går ut till sjökanten och skaffar oss var sitt långt vasstrå att "fiska" med.


Barnen i ugglestubben.

Därefter blir det idag en aning bråttom hem. Vi ska ju hinna äta och klä om oss innan invigningen av mitt verk "En stund på jorden" ska äga rum i Ödeshögs gravkapell. Men jag har njutit för fullt av en den här utflykten med barnbarnen i naturen. Mitt sinne är nu helt rent, lugnt och öppet.
Jag är redo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar