tisdag 27 november 2018

27 november - Utpressning.

.
Så har då även jag drabbats av ett sånt där lömskt utpressningshot som som florerat i etern en tid.
Det är skönt att ha rent mjöl i påsen. Och inte någon webbkamera heller, så det så!
Men så jäkla trist att det finns så mycket skit överallt i nätvärlden. Finns det någonsin en möjlighet att allt ska ordnas till det bättre? Nej, tyvärr tror jag inte det.

Här är mejlet jag har fått:

"Hej!
Jag är en hacker som knäckte din e-post och enhet för några månader sedan.
Du har skrivit ett lösenord på en av de webbplatser du besökte, och jag avlyssnade det.

Jag laddade upp skadlig kod till ditt operativsystem.
Jag har sparat alla dina kontakter med vänner, kollegor, släktingar och en fullständig historia av besök på internetresurserna.
Jag installerade också en trojan på din enhet och lång tid spionering för dig.
Du är inte mitt enda offer, jag brukar låsa datorer och fråga om ett lösenmedel.
Men jag blev slagen av webbplatser med intimt innehåll som du ofta besöker.
Jag är chockad av dina fantasier! Jag har aldrig sett något så här!
Så när du hade kul på pittoreska platser (du vet vad jag menar!)
Jag gjorde skärmdump med att använda mitt program från din kamera på din enhet.
Därefter kombinerade jag dem med innehållet på den aktuella webbplatsen.
Det kommer skratta när jag skickar dessa bilder till dina kontakter!
Men jag är säker på att du inte vill ha det.
Därför förväntar jag mig betalning för min tystnad.
Jag tror att 800 EUR är ett acceptabelt pr is för det!
Betala med Bitcoin.
Min BTC-plånbok: 1Ax3aRcMHM35jx4dVXfVfFPGz3wQ9QVg6n
Om du inte vet hur man gör det här - skriv in Google "hur man överför pengar till en bitcoin plånbok". Det är inte svårt.
Efter att ha mottagit den angivna summen kommer alla dina data att förstöras automatiskt. Mitt virus kommer också att ta bort sig från ditt operativsystem.
Min Trojan har automatisk varning, efter det att detta e-postmeddelande har läst, kommer jag att veta det!
Jag ger dig 1 dagar (24 timmar) för att göra en betalning.
Om detta inte händer - kommer alla dina kontakter att bli galna bilder från ditt mörka hemliga liv!
Och så att du inte hindrar din enhet att blockeras (även efter 24 timmar)
Var inte dum!
Polisen eller vänner hjälper dig inte säkert ...
P.S. Jag kan ge dig råd för framtiden. Ange inte dina lösenord på osäkra webbplatser.
Jag hoppas på din försiktighet.
Farväl."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar