söndag 4 november 2018

4 november - En stor dag

.
Det var en stor dag igår för mig personligen och för några andra också, både vet jag och hoppas jag.

Kl 14 började invigningen och avtäckningen av mitt konstverk, den stora oljemålningen "En stund på jorden" i Ödeshögs gravkapell.




Vi i vår "storfamilj" var där i god tid men redan så var nästan alla sittplatser upptagna. Fram till starten fylldes rummet på med så mycket folk, att många fick nöja sig med ståplats längs väggarna och i portgången eller helt enkelt stanna utanför och lyssna in genom den öppna dörren.
Det blev ett fantastiskt gensvar helt enkelt och jag kände mig helt överväldigad av uppståndelsen.



Församlingherde Gerhard Paping  berättade om förutsättningarna för det hela, planeringen och tanken. Beatrice Paping stod för musiken på orgel och sjöng också Lalehs underbara sång "En stund på jorden" som inspirerat mig till titeln på mitt konstverk. Kyrkoherde Fredrik Lennman avtäckte därefter verket medan jag presenterade mina idéer kring tavlan.



Mottagandet blev mäktigt. Jag gratulerades, omfamnades  med kärlek och fick mängder av vänliga omdömen från alla församlade. Det var verkligen ett stort ögonblick i mitt konstnärsliv.
Tack alla!



Innan kaffet, när rummet åter var nästan tomt, stannade vi kvar och det blev en stilla stund för pappa och mig att tända var sitt ljus för mamma som i våra tankar, och därför helt och fullt, var med i kapellet denna stora dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar