onsdag 31 oktober 2018

31 oktober - Inför avtäckningen av ett konstverk

.
Idag gjordes jobbet med att sätta upp mitt konstverk i Gravkapellet på Ödeshögs nya kyrkogård.
Det har varit beställt av pastoratet sedan i våras och mitt arbete har varit härligt inspirerande och envist.
Nu var det färdigt för en spännande hängning på plats i det vackra rummet, att förhoppningsvis få bli något att fästa ögonen på och vandra runt i, att finna vara tröstande och lugnande för oroliga och sorgsna själar, in i framtidens ovisshet.
Äntligen på plats!


Jag har gjort mitt och i ateljén känns det just nu väldigt tomt. Jag känner saknad.


Det något nervösa och noggranna monteringsarbetet gjordes av Stibbe, Ramin och Claes samt på bilden också med Olga som behjälplig hållare. Tavlan täcktes slutligen med ett lakan som ska lyftas bort på lördag då invigningen äger rum. Tills dess hålls det hela dolt inom gravkapellets tjocka väggar.


Claes och Stibbe i arbete.


Ramin i arbete.


Och Correns reporter Sune Johansson kom och gjorde ett litet reportage av det hela. (Faksimil Corren 2 november 2018)


På kyrkogårdens anslagstavla finns allt med om allhelgonahelgens begivenheter.


Välkommen du också till avtäckning och invigning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar