tisdag 2 oktober 2018

2 oktober - Stort och smått

.
Tycker du att det är tyst från mig? Visst, så är det. Jag har så mycket att göra att jag just nu inte hinner uppdatera min Naturliga dagbok så som jag egentligen vill. Det får anstå tills i november när trycket kommer att minska, eftersom jag då har haft vernissagen på min nästa utställning den 20 oktober och att jag precis har levererat min stora offentliga olja till beställaren. 
Jag återkommer om detta, det sista, men jag tänker ändå drista mig till att visa tre bilder från arbetet som pågår. Jag tar chansen att föregripa, men presentationen av det färdiga verket får anstå tills invigningen den 3 november, det är förresten inte heller färdigt ännu, förstås.






Det är tungt ibland att arbeta med så stora verk, 160 x 200 cm och trots att läget börjar bli något ansträngt så tog jag vara på tillfället idag att göra en liten akvarell för en kund som fick bråttom, en paus i betinget, så skönt!


Detalj ur akvarellen - kungsörn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar