tisdag 9 oktober 2018

9 oktober - Hur är din natursyn?

.
Den intressanta tidskriften Biodiverse, utgiven av SLU finns tillgänglig som gratis prenumeration för intresserade som vill ta del av forskningen om miljö och människa.
Igår anlände nr 2-3/2018 till min brevlåda vid ateljén och nu har jag spännande och nyttig läsning framför mig. Redan nu har jag skummat lite och hittade bland annat ett par intressanta artiklar om synen på natur.

En av dessa, "Hur många natursyner finns det?", tar jag mig friheten att här presentera med hjälp av ett hemsnickrat bildmontage.
Ändamålet är ju gott, eller hur, ty jag hoppas att fler ska hitta in till prenumerationen eftersom det är viktig läsning för alla och envar som vill hålla sig lite uppdaterade och bli förkovrade i ämnet.




Prenumerera på Biodeverse med adressen: 

biodiverse@slu.se

Jag funderar själv på vilken natursyn som jag egentligen står för. Jag känner nog igen mig mest bland "Egalitärerna", men är nog lite av en blandning mellan tre grupper. Den enda natursyn jag med säkerhet kan räkna bort är "Individualister". Över den gruppen ryser jag av obehag. Där finns klimatförnekarna, sublimerarna och motarbetarna. 

Var finns du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar