tisdag 29 april 2014

29 april - Att avsluta ett jobb

.
Det är inte alltid man avslutar ett påbörjat jobb. När det gäller måleri, konst alltså, är det mycket man ratar och slänger på vägen. Som tur är!

När jag letade efter små skisser häromdagen, vilka jag har liggande lite överallt i ateljén, för att se om där fanns något värt att lämna vidare till inramning inför Konstrundan som närmar sig med stormsteg, påträffade jag bland mycket annat en halvfärdig skiss från ett höstlikt Tåkern.


Den där! tänkte jag, kanske går att göra något mera av. Jag ger den en chans så får jag se hur det slutar - i papperskorgen eller i ram. 
Ja, jag vet inte säkert än. Jag låter den ligga till sig några dagar ytterligare, nu när jag ändå har avslutat jobbet, men jag tror nog att den kommer att få leva vidare.

2 kommentarer:

  1. Halvfärdig eller inte. Den är underbar, Gebbe. Jag kan tänka mig att köpa den som den är.
    Soliga hälsningar
    Jörgen

    SvaraRadera
  2. Hej Jörgen,

    Tack för din varma kommentar.
    Jo, jag har avslutat och bestämt mig. Akvarellen får behålla livet.
    Jag kommer att rama in den och antagligen finns den med i min utställning under Konstrundan.
    Skulle ditt möjliga intresse av ett förvärv, man vet ju aldrig hur man kan tolka sådana subtila signaler utan att trampa i klaver, kvarstå finns således en möjlighet. eller så ring bara.

    Hälsningar Gebbe

    SvaraRadera