torsdag 24 maj 2012

23 maj - Besök av konstförening

.
I efterdyningarna av Konstrundan 2012 hade jag besök av en konstförening i ateljén igår kväll.
Ett tjugotal medlemmar ur SAAB:s Konstförening, en av landets större, kom hit med räkmackor, mazariner, Estelle-tårta och vin. Kaffet stod jag för.
Det blev ett riktigt kalas och en trevlig kväll.


Det är härligt det här med konstföreningar. Gott för alla oss konstnärer, med support och stöd från en konstintresserad allmänhet organiserad i föreningar på olika arbetsplatser, myndigheter och i företag. Hur skulle vi klara oss utan? Ganska dåligt förstås.



I vår har jag dessutom själv varit ute med egopresentation på två konstföreningar och jag är glad och stolt över att det finns ett så stort intresse av min konst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar