måndag 21 november 2011

21 november - Recension på utställning

.
Ibland har man som konstnär anledning, av hälsoskäl, att undanhålla både för sig själv och i den mån det går, även sin omgivning från att ta del av omdömen kring en utställning man har genomfört.
Så var dock inte fallet, ärligt talat, vid min senaste som ägde rum i Linköping.

Jag fick en välmenande recension i Östgöta Correspondenten den 4 oktober under Kultur Nöje, skriven av Sievert Sjöberg; det är bara det att det har dröjt med publicering ända tills nu eftersom klippet hade hamnat under några andra oviktiga papper i min hög av osorterat gods, av vilket jag har ganska mycket i min ateljé.

Nu har jag hittat det hela och lägger ut till allmänt beskådande, infällt i en påbörjad "Tåkernakvarell", vilket väl kan vara passande för att motsvara artikelns titel, vilket jag egentligen inte tycker att själva utställningen gjorde.
Men sånt tal är ju bara petitesser förstås.

Sievert var vänlig och bjudsam mot min prestation och det känns ju som huvudsaken och glädjande.

Faksimil ur Östgöta Correspondenten 4 oktober 2010 - recension av Sievert Sjöberg.
Du får kanske anstränga dig något för att kunna läsa den - först måste du också närma dig möjligheten genom att klicka på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar