fredag 24 september 2010

24 september - Vän höst

.
Min nya folder är färdig för distribution.

Jag åker till Motala för att hämta mina nya presentationsfoldrar och passar då också på att besöka Galleri Vättern för att ta med även några litografier som är färdiga efter inramning.

Luften är disig och mjuk, solen mattglaserad och värmen påtaglig. På åkrarna vandrar höstens traktorer; alla utom en; den står övergiven och utbränd, spänd framför harven på en åker vid Källstad norr om Tåkern.

Över himlen kommer en tät flock ljungpipare och överallt bofinkar på tvärs mot trafiken. Några ringduvor sitter som mogna frukter i de skottdöda askarna vid Jerusalemsbadet; just där den nya RV50 kommer att ansluta från Mjölbyhållet. Bullerglaset vid vägkanten är ännu daggigt.

Över en kopp kaffe talar vi om livet och konsten, Seved och jag. Vi har nog haft "tumme med Gud" är vi överens om. Men sånt är ju knappt man vågar säga öppet.

Sen åker jag hem igen, över Slätten, med skarpt ljus i ögonen. Omslagsbilden till min nya folder känns med ens ganska rätt och uppdaterad. Nu är det äntligen en vän höst.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar