torsdag 18 mars 2010

18 mars - Bluffen!

.
Klicka gärna på bilden för att studera bondfångeriet närmare.

Jag kände till att den var på väg. Fakturan om rengöringsmedel. Andra företagare har berättat för mig om den och om sin undran över vad det egentligen är för något som de har beställt. Så jag var beredd idag då jag öppnade posten.
Bluffen var väntad!

På baksidan av utskicket står det finstilt om "Ett vårerbjudande", det som berättar att det hela inte alls är någon faktura fast det ser så ut, vilket också troligen upphäver åtalsmöjligheten. Men, tänk att man alltid måste vara så vaksam mot somliga människors fräckhet och förslagenhet.
Jag har gått på en mina tidigare, för något år sedan om värdelösa kataloguppgifter, och jag lovade mig själv den gången, att det aldrig ska få hända igen. Men man vet aldrig. Vaksamheten kan ta en ledig dag och då är man fast igen - i ett gammalt "hederligt" bondfångeri av modern tappning.

.

1 kommentar:

  1. Idag den 19 mars har Corren en stort uppslagen artikel om det här bluffande företaget "Kontorsgrossisten AB".

    Usch säger jag bara

    SvaraRadera