måndag 25 september 2023

25 september - En fotopaus mitt i måleriet

När vi träffades, alla i vår stora familj, hemma hos oss i helgen passade dotter Hanna på att ta några nya bilder av mig mitt i arbetet i ateljén. 

Jag målade intensivt men satte mig en stund på bordet för en fotopaus. Det blev visst ytterligare några bilder. Bra dokumentation.


Nya verk i olika stadier. En del mot slutet av processen, andra bara påbörjade.

Allt mitt envetna arbete just nu går ut på att få klart flera nya oljemålningar till min separatutställning på Galler R i Linköping med vernissage den 4 november.

Jag hoppas kunna visa dessa två vintermotiv från den lilla vackra Disevidån, som rinner från Småländska höglandet öster om Grännabygden mot norr och fågelsjön Tåkern, färdiga till utställningen.

Jag känner trots att mycket återstår en förtröstan i mitt värv. Jag har rätt känsla och lust i utmaningen som det är att vara skapande med den press och prestige man känner efter ett långt liv som konstnär, där själv blivit hårdaste kritiker. Så länge jag känner att jag ändå utvecklas tänker jag hålla på. Och sen hoppas jag att jag är medveten om när en eventuell försämring eller stagnation inträffar. Jag får väl vara lite lyhörd. Men som sagt - lusten har jag kvar. Stor lust och nyfikenhet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar