torsdag 6 november 2014

6 november - Snö och akvarellstudier

.
Årets första snö faller utanför ateljéfönstren. Gustaf Adolfs flagga står rakt ut i ostvinden och flingorna yr.



I år känner jag mig vältajmad med väderleken. Igår blev nämligen det allra sista färdigt i trädgården: allt löv och ris är klippt och hopräfsat och nedkört till återvinningen, krukväxterna är intagna i ateljén, potatislandet har Ulla grävt, förrådet är nystädat och återfyllt med trädgårdsmöbler och blomlådor och rabatterna är vackert täckta med svart barkmull.
Inte nog så, igår kväll kom vinterdäcken på ungefär samtidigt med den första aningen av blöta snöflingor i regnet. Inte undra på att jag är ganska nöjd idag.

Avkopplad och varm inombords får jag lust till några små akvarellstudier, så jag sätter mig att bläddra i mina skissblock och lägger upp några små fågelteckningar som jag tycker passar med säsongen.
Fast ska jag vara ärlig så började jag detta lilla projekt redan igår. Suget fanns på plats när dagen skumnade.



Större hackspett


Talltita



Skata


Ormvråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar