måndag 23 december 2013

23 december - Rekordvarm jul?

.
Vid ateljén pågår arbete även denna dag. Nu har man hittat ett tidigare okänt oljefat där en ny avloppsledningen förberetts. Olika problem har travat sig på varandra och arbetet drar iväg väldeliga och jag tackar återigen mitt lyckliga beslut för några år sedan om att tacka nej till köp. Det är skönt att ta ledig tid just nu och slippa se och höra allt detta.

Allt är förberett hemma för att ta emot barnen med familjer. De första anländer om någon timme och jag är här i ateljén endast en kort stund för att vattna blommor och vinterställda plantor ...
... ja och så passar jag på, för att jag inte kan låta bli, att lägga in en liten blänkare här i min blogg om den otroligt milda vintern.
Idag är det fyra grader varmt och frisk sydväst och för morgondagen läser jag i Yr.no att det ska bli åtminstone nio grader varmt och ännu friskare sydväst. Det är faktiskt inte klokt. Det måst nog vara ett värmerekord för julafton här i bygden.



I förrgår var Ulla och jag i Linköping för julbesök hos mina härliga gamla föräldrar varvid vi också passade på att greja de sista julklapparna och det jag vill komma fram till är, att jag därvid noterade att råkorna var på plats i boträden vid Järnvägsparken och att det var full fart på flyktspelet. Otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar