onsdag 3 februari 2021

3 februari - En dag lever mina verk sitt eget liv

Mina konstverk är mina endast så länge jag arbetar med dem. I samma stund som de är färdiga är de också redo att leva ett nytt, eget liv; ett liv som många gånger, kanske oftast till och med, kommer att sträcka sig längre bort än mitt eget.


Före.

Jag får ofta frågan om jag sörjer försäljningen av min tavlor och jag svarar alltid: 

-Nej. 

Jag är tillfreds med det hela och jag känner glädje och stolthet över att andra också älskar min konst och vill inhandla och förvalta mina "skapade barn".


Efter.

Visst kan det bli tomt när ett verk försvinner men då får jag ju också större anledning att gå vidare och fylla tomrummet med något nytt. Däri ligger utmaningen, motivationen och en stor portion tillfredsställelse.. 

Tack till alla mina trogna vänner kunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar