onsdag 28 januari 2015

28 januari - En dag att göra upp räkningar

.
Jag hade tänkt börja direkt vid ankomsten till ateljén idag med att betala månadens räkningar. Men, sånt är inte vidare roligt så jag tar och skjuter på det så länge som möjligt och tar mig en tur ner mot Tåkern istället. I sinnet, men mest som försvar för flykten, intalar jag mig själv att det är nödvändigt att se till Stugan. Det är ju gubevars några dagar sedan sist.




Jag svänger ner mot Dags mosse vid den "gamla affären", numera vännen Mattias ateljé. 
Jag ser ju att det är isigt men fattar inte riktigt hur mycket. Det blir en vådligt färd med dubbfria vinterdäck och det är till slut mera tur än skicklighet att jag slipper undan utan besök i diket som på vissa platser är ordentligt djupt.

Allt är dock bra vid Stugan. Krukorna med kryddväxter som står för vinterförvaring i fönstren är hårdfrusna men friskt gröna.
Hemfärden går den tryggare vägen ut mot Väversunda.

Nu är jag hemma igen, i verkstaden, och ser att jag har fått en ny inbjudan på Facebook om "kedjekonst". Denna gång är det vännen Ana Marija Jevtic som initierat min medverkan. Okej då tänker jag, jag kör ett varv till och serien kommer att se ut så här, se nedan. Men, jag gör inget nytt den här gången utan letar "skåpmat" som kanske varit med i min blogg tidigare. 
Efter detta har jag gjort mitt i sammanhanget.



Aftonsträck


Vinterskog


Från Kapadokien


Vildanemon


Trastsångare

Nej, nu kommer jag inte undan längre. Dags att göra upp räkningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar