måndag 15 april 2013

15 april - Förberedelser inför konstrundan 2013

.
Tiden rusar iväg mot Konstrundan 2013. Tre och en halv vecka har jag kvar att få allt i ordning, Kristi himmelsfärdshelg är det som gäller, 9 - 12 maj, och då ska allt var städat, ramat, hängt och först och främst färdigmålat.



Akvareller har jag målat under hösten och hela vintern. På den fronten är jag väl förberedd.

Jag har längtat efter den här dagen, då vårvärmen anländer. Med den i ryggen bär det iväg ner till oljemåleriet vid Stugan. Första dagen för säsongen blir troligen i morgon. 
Jag har ett antal påbörjade oljor "på lager" från i höstas och jag hoppas hinna med att avsluta ett par stycken av dem åtminstone, fast segdraget har det varit och sent blir men något nytt lär det ändå bli!



Idag kom kollegan och vännen Kennet Strannerklint till ateljén. Han är medlem och fotograf i vår förening OMkultur. Han har det också körigt. Han ämnar nämligen göra en film färdig till konstrundan, om föreningen och dess medlemmar och nu blir det bråda dagar att få allt på plats. Att få ordning på och hitta tider till drygt trettio kulturarbetare i ett tidspressat läge är verkligen ingen dans på rosor.

Kennet börjar hos mig idag. Ca 1 minut klippt och redigerat material per "skalle" kommer det att bli till slut  och filmen kommer att presenteras till Konstrundans öppnande. När han är färdig här bär det direkt av till Lasse och Moa. Men innan dess hinner vi ändå med en kopp kaffe. 

En liten påminnelse till sist. Glöm nu inte att boka in Konst Runt Omberg 9 - 12 maj i år. Mer information finns i spalten till höger.

Välkomna!


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar akvarell pappa! Vet inte om den är från Stava, men den påminner mig ändå om den platsen. Fast i mitt minne finns framför allt vårt underbara sista dopp från förra sommaren, ett spegelblankt "hav" och ljumma stenar att värma sig mot. Längtar tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Tack dottern min!

    Akvarellen är som sagt från vårt härliga "hav" men norrifrån. Närmare bestämt vid Anundden på Omberg.

    kram från pappa

    SvaraRadera