måndag 4 februari 2013

4 februari - Stipendium

.
Det snöar igen. Tät och tungblöt snö. Därför kokar jag ny mat till fåglarna. Det är nämligen nästan tomt i kartongerna. Rödhaken som jag inte har sett under några vackra dagar är strax på plats, liksom koltrastarna. Vintern verkar ideligen vilja börja om.

Därefter tar jag på träskorna, slaskar ut i blötan och hämtar in ett stort kuvert ur postlådan. Det är tillverkat i ett sånt där styvare, vitare och liksom "finare" papper. Emblemet berättar att det är brev från Svenska Tecknare - mitt eget yrkesförbund.

Jag sökte ett stipendium tidigare i år. Kan det möjligen ... jag sprättar varligt upp med brevkniv och läser...


Svenska Atheninstitutets gästhem för författare, konstnärer och vetenskapsmän i Kavalla i nordöstra Grekland kommer att bli min arbetsplats under fjorton dagar kommande höst.
Hurra!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!
    Inte helt fel att få en vistelse i Grekland.
    Det finns skorpioner där, så se upp!
    Ölandsvännen

    SvaraRadera
  2. Haha! Härligt!
    och
    Välförtjänt!

    SvaraRadera