torsdag 17 mars 2011

17 mars - Engagemang

.
Igår hade jag besök i ateljén. 17 personer från Folkungakretsen av Sveriges Turistförening var här på studiebesök.
Jag tror det blev lyckat.

foto/collage -
Margaretha Wärnberg
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Och nu alldeles strax åker jag iväg till Skänninge, där jag ska visa mitt bildspel från Indonesien i församlingshemmet.
Jag börjar kl 19.00 men tänker vara tidigt ute. Jag har en extra plan nämligen - att stanna vid den västvända backen innan Appuna kyrka för att vända mig om och se in i kvällshimlen över Omberg - där kan man ikväll vid halvsju-tiden se planeterna Jupiter och Merkurius i konjugation strax över horisonten (alltså alldeles nära varandra).


Det är minsann inte så ofta man har bra chans på Merkuris som alltid ligger så nära solen. Tyvärr ligger lite tunna moln därborta, ser jag då jag tittar ut genom fönstret, men jag tänker försöka ändå.
Imorgon får du veta om jag lyckades.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar