torsdag 17 mars 2022

17 mars - Ny oljemålning

Idag har jag avslutat, tror jag, denna oljemålning med motivet - Ombergsvår.  Det är ett verk där jag återanvänt en äldre inramad oljemålning, med användande av mellanfernissa och allt som hör till. Jag har letat fram fler gamla målningar i mitt förråd och lägger just nu upp ett tiotal nya oljor på redan ramade dukar, namnade och daterade bakpå. Jag tänker mig en ha en sammanhållen utställning färdig i ateljén till Konstrundan under Kristi himmelsfärdshelgen 26 - 29 maj med anslaget "Återanvänt". Det kan väl passa i dessa tider.

Oljan - Ombergsvår - är 100 x 80 cm. Notera att den nog ändå bör ses "live",  färgåtergivning och valör har som alltid sina brister när det kommer till foton. Obs. Verket är redan sålt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar