måndag 31 januari 2022

31 januari - Besök i ateljén

Jag har tagit emot ett studiebesök idag. Ett glatt och intresserat gäng från Åkerbo pastorat, mellan Linköping och Norrköping, hälsade på i ateljén för att tillsammans med mig gå igenom det arbete de anlitat mig för. 


Åkerbo pastorat är på besök i ateljén.

Jag var förberedd med skisser som jag presenterade i ord och bild och som kom att nagelfaras och diskuteras livligt. Gästerna hade i sin tur ordnat med mat från Annelies matsalar, granne med ateljén, som blev till en måltid vi avnjöt i Ödeshögs församlingshem, då jag saknar microvågsugn. 

Denna heldag följdes upp med en visit i Ödeshögs gravkapell, där min stora olja "En stund på jorden" hänger och ett avslutande besök vid Stora lund vid Vättern för att beskåda dramatisk natur som omväxling till Slätten.


Oljan - En stund på jorden i Ödeshögs gravkapell.

Nu återstår att fortsätta arbetet med skisserna, fram mot färdiga alster någon gång i maj. Ett trevligt vårjobb är igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar