onsdag 29 december 2021

29 december - Återblickar

Det är mycket den här tiden på året; full rulle av helgfirande tillsammans med hela vår storfamilj, så det blir inte så mycket över för skriverier i min blogg. Men, jag lovar att komma igen efter nyår men nya friska krafter. 


Här, så länge, ett par bilder från gårdagens utflykt på isen vid Naturum Tåkern. Jag rekommenderar detta av hela mitt hjärta. Ta med matsäck och skridskor och kom ihåg att grillplatsen alltid är laddad med ved.

Ulla och Gebbe på Tåkerns is. foto Hanna Björkman

Till januari månads auktion, som släpps inom kort, presenterar jag denna lite impressioniska hökuggleakvarell. Häromdagen fångades ugglan av personalen vid fältstationen, mer eller mindre av "misstag", ringmärktes och släpptes igen. Efter det har inte jag återsett den, men kanske är den ännu kvar på "brottsplatsen".

Här är den, hökugglan som erbjuds under januari 2022 på auktionssidan. 

Om det nu har varit lite magert i Naturlig Dagbok sista tiden vill jag till sist påminna om att det finns massor av läsvärt material från bakåt i tiden, vilket du finner genom länkarna längst ner i högerspalten. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar