onsdag 1 december 2021

1 december - Välkomna in i värmen och ljuset

Det är blomsterfägring i min ateljé även vintertid, när allt från trädgården kommer in i värmen. Bladskott och blomskott skjuter fram som ur kanoner. Den rikedom på blommor och knoppar som min kamelia visar upp just nu är överväldigande.

Allt kräver omsorg. Trots att jag håller gallerirummet på låg temperatur, måste jag vattna somligt rejält två gånger i veckan, framför allt Solanumträdets ljusgröna bladvolym dricker kopiöst.

Agapanthusen blommar ännu kraftigt och skickar upp den ena flocken efter den andra och jag tror minsann, att min nyaste Crassula sätter knopp just nu. Den ska bli spännande att följa att se, om det bär ända hem.

Jag hämtade hem några nyramade akvareller idag. Ett par av dem var beställda men åminstone en har jag kvar för mitt eget att visa upp. Det är det här porträttet på den vita ormvråken som nu söker en ny hemadress.

Det finns mycket att njuta av i min ateljé just nu. Välkomna i ljuset och värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar