torsdag 5 mars 2020

5 mars - Städbeting

.
Jag röjer i ateljén idag. Inte så mycket kanske, men alla papperskorgar är överfulla, golven är skitiga, mina vinterträd är voluminösa och väggarna tomma. Allt detta måste ske idag före tolv, eftersom annat pockar på min uppmärksamhet under eftermiddag och kväll och imorgon finns ingen tid då Elisabeths och min KULTURKVÄLL kommer att ta hela dagen i anspråk.



Välkomna dit eller hit, hur man nu ser det. Jag lovar att det blir en varm och intressant underhållning med knorr. Klockan 18 i Galleri Omkultur gäller!

Vadan denna röjning nu då? Jo, jag måste ha något så när ordnat till lördag förmiddag eftersom Motala Konstförening kommer på besök; knappt femton personer är anmälda och vi måste få rum, bokstavligt talat.



Potatisträdet har hyfsats.

Så nu har jag klipp ner mit enorma potatisträd till lagom storlek, jag sopar golven och jag letar i mina gömmor efter konstverk till väggarna. 



Nu hinner jag inte berätta mer om detta. Nu måste steget tas från ord till handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar