fredag 9 september 2016

9 september - Sensommarvärmen

.
Tur man inte är i Spanien just nu. Upp till 46 grader varmt har uppmätts på sydkusten just nu och på flera platser i landet och i Portugal rasar svåra naturbränder.
Bättre är det här hemma med behagliga dryga tjugo grader och generöst med sol. Värmerekorden slås på löpande band och natten som kommer kan bli s k tropisk, igen, och SMHI räknar med upp till 25 grader under denna dag. Det blir skönt det, med mitt måleri vid Stugan och alldeles strax är jag på väg.

En av de här nyliga underbara kvällarna satt Ulla och jag och njöt på altanen, det är lätt gjort, och jag hade tre sköna av alla mina födelsedagspresenter på gång i tanke och gärning. De här nämligen:



Ernst-skylten från Emma och familj sitter fint på gräsmattan i passagen mellan altan och fruktträd.



Calvadosen från Hanna med familj speglar bärnstensfärgat den låga men varma kvällssolen i glaset på altanräcket.



Jag njuter av detta liv i min nya mjuka t-shirt som jag fått av Karin och Micke.

Det är gott att leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar