onsdag 23 mars 2016

23 mars - Återkoppling av Kavallastipendium från hösten 2013

.
Hösten 2013 fick jag  Svenska Tecknares stipendium för två veckors vistelse på Kavallahuset i Grekland.
Jag ägnade tiden där till att göra en fullödig dagbok i text och akvarell som jag presenterade i min blogg efter hemkomsten (finns att hitta under sökrutan i högerspalten; skriv in Kavalla) och också presenterade på plats i en utställning.

Nu är det dags för en återkoppling, jag är ombedd att medverka som föredragshållare vid 2016 års årsmöte i Föreningen Kavallahusets Vänner och där berätta om min vistelse. Jag snickrar just nu ihop ett litet bildspel med akvarellerna och en del foton som jag tog de där dagarna. Jag tänker mig en historia med lite annorlunda upplevelser.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar