torsdag 30 april 2015

30 april - Dagsverser av en kompis.

.
Det är många som känt sig kallade att skriva små dikter till tidningen. Jag har gjort det, mest i min ungdom, men även ännu så sent som för något år sedan, Stig Dagerman och Alf Henriksson gjorde det till stor konst och en av mina härliga boulevänner i Linköping gör det frekvent.

Att bli publicerad kan vara en morot i livet och blir lätt ett måste. Många gör det i form av återkommande insändare, en del har det som jobb faktiskt, att skriva, både författare och journalister.
Det är verkligen bra, tycker jag, att redaktionerna öppnar sidor för dialog med publiken och det är viktigt, ty jag tror att läsarnas egna sidor är bland de mest uppskattade i tidningen.

Min boulevän, som heter Håkan, överraskade mig häromdagen under träningen med att stoppa ner ett konvolut i min väska.Kuvertet innehöll ett antal dikter, dagsverser, som han har fått publicerade i Corren och nu ville att jag skulle ta en titt på.

Så här tänker jag, att varför inte visa ett par av dikterna också i min blogg, så att ännu fler få ta del av dem, så jag hör efter med Håkan om det är OK.

- Visst, säger Håkan, du får göra med dem vad du vill.

Alltså säger jag härmed varsågod! Gott nöje! Tack Håkan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar