måndag 27 december 2010

27 december - Mellandag

.

Jag är på kort besök i ateljén.
Jag vattnar blommor.
Jag betalar räkningar på datorn - av mycket högre nivå än beräknat.
Jag kikar ut genom fönstren på den oerhört lätta Vättersnö som långsamt singlar ner genom luften som är stilla idag.
Och tar ett kort på bilarna på parkeringsplatsen genom fönstret på baksidan.
Snötäcket är, fastän packat, minst en halv meter.
Jag retar mig lite på dessa två bilar som tar upp onödig yta och blockerar snöröjning hela vintern igenom på vår gemensamma parkeringsplats.

Jag skriver om allt detta i min blog; till vilken glädje och nytta kan man ju undra.
Sen tar jag på mig kläderna igen och åker hem till en kopp kaffe som kommer att stå dukad kl kvart i elva efter överenskommelse.

En typisk mellandag.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar