måndag 4 oktober 2010

4 oktober - Bekräftelsen

.

Just som jag undertecknade avtalet om Nobelpriset igår kväll, landade en skalbagge på papperet ifråga. Det var en jordlöpare som kom flygande genom rummet, en Borstlöpare, Loricera pilicornis. Att denna skogsskalbagge hade hamnat i min "igenstängda" ateljé kändes märkligt och inte visste jag heller att den kunde flyga så attans bra.
Den var snabb och nervös över upplevelsen och jag hade fullt sjå att få tag i den.
Jag fotograferade av den gärdad i en burk och fotomonterade det hela precis som det upplevdes, innan jag släppte den åter till frihet.

Jag gläder mig mycket åt detta tecken. Det känns som att jag är helt rätt ute och att det finns ett stöd från "makterna" om jag nu händelsevis skulle ha benägenhet att tro på sånt. Ibland undrar jag faktiskt om inte ... ändå ...

.

1 kommentar:

  1. Grattis!
    Var inne och tittade på dina bilder. Väldigt vackra. Är speciellt förtjust i akvareller på skatorna. =)

    SvaraRadera