torsdag 8 april 2010

8 april - Stora akvareller

.
"Under Ombergs storbokar".
.
En av de stora akvareller som är på gång.
(100 x 112 cm).
Som jag tidigare har uttryckt det: "Jag har storverk på gång"
Målningen är klickbar och inom kort är den förhoppningsvis också färdig.
Bruntonen i bilden får du tänka bort. Den beror på det raskiga fotograferingsljus i ateljén.
.
Ja, nu är det en månad kvar tills allt måste vara klart till konstrundan 2010.
Jag har mängder med verk på gång. Det är alltid med spänning jag själv undrar över hur många som kommer att bli klara i tid.
Jag jobbar intensivt och koncentrerat. Inspiration har jag så det räcker - tiden är den begränsande faktorn.
.

1 kommentar:

  1. Jag och Jorge är stumma av beundran - man riktigt ser att det kommer att bli ett mästerverk redan innan den är färdig! Jag och Naemi kommer hem några dagar innan rundan och hjälper till att bunta kort och klistra askar så att du kan koncentrera dig på måleriet. Det är det minsta vi kan göra. Puss och kram och godnatt för idag!

    SvaraRadera