tisdag 23 maj 2023

23 maj - Efter Konstrundan; Dagar på Tåkern

Det har varit tyst i min Naturliga dagbok en stund. Konstrundan under fyra dagar skördade tid och kraft. Mycket folk var det, många möten och trevliga samtal. Ekonomiskt är jag hemma och har resurser att fortsätta ännu ett år, så det är inte detta och knappast heller motivationen men möjligen orken som fallerar stundtals. 

Det är den jag bygger upp igen med "Dagar på Tåkern".

För att uppdatera er alla lägger jag in ett foto från Tåkern igår kväll, då jag satt i en kanot i kanalen utanför min målarstuga och njöt av stillhet och ro just som vassångaren surrade som bäst, havsörnen jagade, ägretthägrarna steg mot solnedgången och två svarttärnor passerade med gnäll i pipan.

Jag har alltså varit ute ett par gånger redan, dagarna efter konstrundan och jag tänker återkomma snart med fler och djupare rapporter. 


2 kommentarer:

  1. Vad skönt det är med fågelsång och vindens sus. Vi satt och njöt hos kära dotter i flera dagar i det vackra vädret, ja, gjorde en del trädgårdsarbete också.
    Hemma igen karavaner med bilar och utryckningsfordon. Man vant sig men ändå inte.

    Lite tidigare, (hur jag kom in på det vet jag inte), men läste om din fantastiska insats med Nobeldiplomen, aldrig vetat om den bakgrunden även om jag träffat en del av medicinpristagarna genom mitt arbete.
    Men så mycket jobb det var och tid som måste läggas ned på dessa konstverk. Blev väldigt fina och i samklang med de röda pärmarna som först kändes lite knepiga att få ihop det med. Sen blev jag lite matt att läsa om den kalligrafiengagerade om nyanser och färgprover så jag studerade det extra och såg hur dina färger togs upp i namn och i ordet nobelpris.

    Puh, men så roligt att ni var med på alla festligheterna du och din fru. Vilka minnen! Och så fina konstverk de fick förutom sina tio miljoner🙂. Jättevackra och så genomtänkt med de motiven. Men svårt och så mycket jobb bakom detta. Var intressant att läsa om det.

    SvaraRadera
  2. Så skönt med lugn och ro efter ett gediget arbete. Nu ska jag koppla av på mitt sätt under sommaren som kommer.
    Tack för dina värmande och initierade kommentarer Monica. De gläder mig.

    Gebbe

    SvaraRadera