onsdag 14 april 2021

14 mars - Akvarellarbete

Visst är det gediget arbete, men lika mycket intuitiv lek och experimentlusta, att måla akvarell. Ett problem jag har dock, är att jag ibland inte låter det gå så hela vägen i mål, utan börjar dutta och gnutta så att den fina klara helheten kan gå förlorad. Flera verk har jag alltid på gång samtidigt och så fort jag känner minsta tvekan om att fortsätta går jag över till en ny, lockande akvarellpannå.

Arbete idag den 14 april med "En höstpromenad". Allt medan solen lyser in genom mitt ateljéfönster denna dag, när jag nyss har sett min första sädesärla för året på gräsmattan utanför.


Någon timme senare.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar det dramatiskt uppfordrande mörkret på himlen ovanför ladan på den senare bilden. /Gunnel

    SvaraRadera
  2. "So far so good". Sen får vi se till slut!/Gebbe

    SvaraRadera
  3. Så fint att få se en tavla i olika stadier, att få se hur det växer fram!

    SvaraRadera
  4. Tack Ulrika!Jag fortsätter väl då att lägga in hur den här akvarellen tar form och hoppas att den då också når ända fram till avslut. Det händer nämligen att jag sabbar allt innan dess. Håll tummarna./Gebbe

    SvaraRadera