fredag 9 mars 2018

9 mars - Från en resa till Tjustbygden


Jag passade på att ta mig ut mot kusten när det var vernissagedags i Gamleby tidigare i veckan. Jag åkte bland annat vägen mellan Västervik och Gamleby som går norr om Gamlebyviken genom vintriga hagmarker och eklandskap ett par gånger. Längs vägen såg jag i skymningen en älgko med två kalvar.


Vernissagedagens morgon och förmiddag åkte jag ut mot Loftahammar, till Stora Askö och Flatvarp, en av mina minnens bästa platser, eftersom jag tillbringade sommaren 1955 här, tio år gammal, tillsammans med farmor och farfar på gården "Ängera" nära Skärsmaren. Sådant sätter spår för livet.

Idag var resan dit ut nästan vansklig med all snö men det blev en givande tur i studium av ett  vinterlandskap som jag normalt inte har utanför dörren.
Ett par akvarellskisser kom till också.



1 kommentar:

  1. Väl lobbat
    och jobbat Din vy
    nådde vårt öga...
    Så Gott!
    Tack!
    E:et

    SvaraRadera