tisdag 11 september 2012

11 september - En tidningsartikel lite vid sidan om

.
Som sagt, lite vid sidan om får man väl betrakta det uppslag till artikelserie som journalisten Tina Gerdin på Corren, har lyckats hitta på.
Hon ringde mig måndagen den 27 augusti, på min egen födelsedag, då jag dessutom just fått tidernas present i form av ett nytt barnbarn Blanca.
Jag var barnvakt hemma hos storasyster Naemi i Stockholm och var kanske lite oförberedd på frågornas inriktning.
Så här efteråt tycker jag ändå att jag kan stå för sanningshalten i uppgifterna jag gav och jag har även fått godkänt av hustru Ulla, som tur är.



Faksimil ur Östgöta Correspondenten den 6 september 2012. Artikeln skriven av Tina Gerdin. (Klicka på bilden för läsbart format).

Jag tycker ändå att det är en "viktig" jämlikhetsfråga att ställa upp för och att eventuellt också bidra med mina synpunkter och efterlevnadsregler.

1 kommentar:

  1. Min vän!
    Hur hinner du allt? Maken till människa finns knappast. Inte nog med att du är aktiv i kanske sju dagar i veckan med att bevaka det som sker i naturen runt din bostadsort, du hinner oxå med att skapa rent otroliga konstverk, du skriver i din blogg, du ser med örnögon allt som sker i naturen, du städar och lagar mat, du passar dina barnbarn, du går på Nobelmiddagar, du ses i tidningen och du är en underbar kompis. Vad går du på? Ge mig receptet, tack!
    Ölandsvännen

    SvaraRadera