torsdag 5 januari 2012

5 januari - En konstfundering

.
En akvarell från bokskogen på Omberg lämnar min ateljé idag för en resa mot Stockholm. Den har varit reserverad sedan i höstas men har fått hänga kvar in till det nya året.

Många undrar om jag inte tycker att det är vemodigt att lämna ifrån sig sina verk, men se, det tycker inte jag.
Helt ärligt kan jag säga att de faktiskt inte känns som mina längre från och med den dag som jag avslutat dem.
Därefter lever de sitt eget liv och jag vet att det livet kommer att bli skiftande och kanske spännande och åtminstone för några av dem också långvarigt och med råge överleva mitt eget. Sånt känns bara bra och det är en gåva att ha fått vara med på den resan.



Akvarellen höst i Ombergs bokskog från 2011 - 67 x 87 cm inklusive ram.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar