tisdag 31 januari 2012

31 januari - Direkt Radio P4 Östergötland

.
Igår, i måndags, i direktsändning för Radio P4 Östergötland fanns jag med som samtalspartner en halvtimma hos radioprataren Petter. Det var lite rundsnack om natur men mest om mitt konstnärsskap.
Jag fick även önska en låt och mitt val föll på Kents "Sverige", något som minst sagt föll även Petter på läppen.

Det var trevligt att få vara med där i studion i radiohuset, en patinerad tegelbyggnad på norra sidan av Strömmen mitt i Norrköpings gamla industrilandskap, att få se hur det går till innifrån en studio bland jingelreglage, mikrofoner och externa direktkontakter under en sändning.



Petter i radiopratartagen.



Lisen och Petter.

Det var Lisen som tog kontakt med mig och gjorde researchen inför direktinslaget.

Det går att lyssna till programmet om man går in på Radio P4 Östergötlands hemsida. Ca tio minuter in, efter nyheter m m börjar vårt samtal. Här är länken:


2 kommentarer:

  1. Här är länken för den som vill lyssna!
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=504&artikel=4937869

    SvaraRadera
  2. Vad roligt pappa, nu har jag varit inne och lyssnat på dig! Du har en mycket behaglig radioröst och din dialekt gör sig ju finfint i Radio Östergötland :)

    Puss och kram!

    SvaraRadera