tisdag 17 augusti 2010

17 augusti - "Det är världsligt"

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Denna syn möter mig då jag kommer till ateljén. En spik till en hängare har helt enkelt gått av.
Jag finner inga stora skador på akvarellen; några smårispor bara; och konstaterar lättad och lite storvulet "Det är bara världsligt".
.
Sen plockar jag upp alla skärvor och åker ut till Lars på en fika. Vi ska förbereda oss för söndagens vandring på Omberg: "Sten, gräs och träd".
Det är världsligt det också - men åt ett angenämare håll liksom.
..

1 kommentar:

  1. Så trist ändå, att sopa glas!! Och du behöver kanske "bara" byta glaset.. Här om natten ramlade min köksklocka ner gick i tusen bitar.. bara sådär..en jättefin från 50-talet i porslin, vit och turkos. ..jag älskade den klockan!! Men det är bara världsligt..

    SvaraRadera