onsdag 5 februari 2020

5 februari - Kom till mig! Gör ett besök!

.
Från musikmaskinen strömmar Bachs musik ut ur högtalarna just nu; min aboluta favorit alla kategorier och jag ömson drömmer, gråter och gläds.
Utanför ateljéfönstren bländar nysnön som föll igår kväll och inatt mina vintertrötta ögon när solen strålar in genom dammiga rutor.
Jag sitter vid det stora arbetsbordet i Verkstaden och målar på två skrotbilsakvareller och njuter av tillvaron. (En icke försumbar anledning till min förnöjelse är att jag precis har sorterat färdigt alla fakturor och kvitton och äntligen är klar för min årliga momsdeklarering till min revisors glädje och suckan).



Interiör över Verkstaden.

I Stora Galleriet grönskar mina vinterställda träd magnifikt. Solanum, penningträd, citron och kamelia tävlar om min gunst men jag likar dem alla.


Interiör över Stora Galleriet.

Inte går det att ställa någon före den andra av citron och potatisblomma.



Jag tänker att det vore trevligt att se dig här som gäst, du som läser det här. Vi kan ta en kopp kaffe eller te under grönskan och samtala om livet och lusten. Du kan kika på mina alster och kanske finna något du önskar.
Kom hit! Gör ett besök!

070 - 678 17 21



Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar