torsdag 4 juli 2019

4 juli - Jag vill bara påminna om Heda marknad nu på lördag den 6 juli

.
Nu är det åter dags för Heda marknad - en av de allra bästa som finns - med bara gediget hantverk och produkter av eget arbete av ett par hundra deltagare; inget krafs och skräp här inte. 
Du som redan varit på plats i Heda vet värdet och för dig som inte gjort resan tidigare rekommenderas på det skarpaste ett besök i år. Ett måste helt enkelt - årets event!



Klicka på bilden ovan för att få all information som du behöver.

Jag är på plats förstås. Som alltid i knalleraden vid kyrkogårdsmuren under den fina romanska 1100-talskyrkan. Bättre än så blir det inte. Jag har med mig min nya bricka "Rödhake", kort av olika sorter, ett smärre parti tändsticksaskar och så kommer jag att överraska med måleri i det fria. Lite annat därtill finns med.

Med inspiration hämtad ur den fantastiskt blomsterrika omgivningen presenterar jag i år små marknadsmålningar som jag kallar för "Blommande slätt". Det är ett impressionistiskt måleri i akryl och jag gör dem på plats för dig inramade och färdiga. Men för att hinna med har jag måst förfärdiga en handfull innan. 
Tre sådana exempel följer nedan. 

Vi ses, hoppas jag. Välkomna!


"Blåklint"

"Raps"

"Vallmo"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar