lördag 13 juli 2019

13 juli - Mogen sommar

.
När Heda marknad är avklarad börjar min sommarferie. 



Jag målar små akryler på Heda marknad. Foto av vännen Åke Mattson.

Sommaren mognar med gulnande åkrar och vissnande blomster. Tornsvalorna visslar förbi som armborstpilar över himlen, lövsångarens utflugna unge tutar i biggaråträdet som är plundrat och tomt. Jag börjar koppla av med bad och plock i trädgården. Inga mera fasta åtaganden förrän mot hösten om jag därmed undantar en hel veckas boulespel, SM i Linköping, som börjar imorgon söndag och håller på hela kommande vecka. Jag spelar varje dag i olika konstellationer. Men detta är mest bara avkoppling.



Ett teckens på sommarens definitiva intåg är skatfjädern som ligger på garageuppfarten. Ungkullen är sen länge utflugen, färdigmatad och uppfostrad. Nu får ungarna klara sig själva medan mor och far byter fjädrar, ruggar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar