måndag 29 juli 2019

29 juli - En rankinglista i boule som överraskar

.
Min mixeddubbelkompis Ann, från SM i Boule i Linköping häromveckan, klargjorde för mig häromdagen via mejl att jag i och med framgångarna i SM-veckan hade nått högst i ranking i klass V65.
Jag har faktiskt inte reflekterat alls över detta och heller inte insett vidden av det som hänt.
Från absoluta botten till toppen på en vecka är inte så illa pinkat av en gubbstrutt från Ödeshög.
Märkligt är det och nu börjar det gå hem även hos mig.


Hur länge kommer jag att få behålla förstaplatsen under året? Ja, det beror på hur jag lägger upp en fortsättning. Vill jag, måste jag satsa på fler kommande tävlingar av officiell status i landet eller regionalt. Jag tänker att jag får ta det som det kommer. Underbart kan vara kort.

Bild från SM-guldet i Mixed dubbel V65. foton. Stafffan Gustavsson.




Och vidare nedan, några foton, stilstudier,  tagna av vännen Per Lindroth under SM-veckan. Tack för dem Per!






2 kommentarer:

  1. Gebbe, du är ett fenomen utan överdrift.
    Klar i knoppen, rask i benen och med en precision utöver det vanliga. Duktigt jobbat och jag bugar mig djupt av vördnad för dej, kompis.
    Frank

    SvaraRadera
  2. En får allt anstränga sig rejält för att kunna hänga med.
    Tack min vän!

    Gebbe

    SvaraRadera