tisdag 7 maj 2019

7 maj - Konstrundan närmar sig

.
Det börjar dra ihop sig till Konstrundan 2019 och jag slår ett första slag för evenemanget som närmar sig tjugoårsjubileum.
Välkomna till Östergötlands bästa konstrunda under Kristi himmelsfärdshelg, i år 30 maj - 2 juni, fyra dagars härliga möjligheter. Och naturligtvis önskar jag dig särskilt välkommen till min verkstad - Ateljé Gebbe mitt inne i Ödeshögs samhälle.


Och jag då? jag jobbar för fullt, förstås. Men det är ju bara som det brukar vara varje år, säger hustrun. Hon känner igen stressen och fokuseringen.

Det är nog inte alltid lätt att vara tillsammans med en konstnärstyp som nästan varje timme under dygnets vakna timmar, funderar på måleriet i stort och smått och dessutom oftast vrider sig på nätterna.


Jag har framför allt akvareller i olika format och lägen på gång. Här är ett par som är direkt målade i naturen och jag skulle nog vilja kalla dem för "skisser". Akvareller från Omberg, det kanske känns och syns.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar