måndag 2 juli 2018

2 juli - Hösten är snart här.

.
Låter det lite deppigt med rubriken ovan? Nja, det är inte menat så även om årsvarvet snurrar vidare.
När jag rensade trädgårdslandet från korsört och molke igår noterade jag den första vårtbitarsången från vinbärsbusken och se där! ett hösttecken som måste vara rekordtidigt. Redan nu, för att fortsätta det kronologiska skeendet, vänder storspovshonorna och skogssnäppehonorna näbbarna mot Atlantkusten i söder för att äta upp sig efter sitt stora projekt med de enorma äggen och om en månad försvinner åter tornseglarna från vårt land. Det går fort!

Men det är ändå inte detta jag tänker på vid mitt rubriksättande ovan, det är istället ett strängt höstarbete som väntar.



Kungsörn - länk till Galleri Kronan under bilden

Den första september är det nämligen vernissage på min utställning "FÅGLAR PÅ MITT SÄTT" på Galleri Kronan i Norrköping och dit är det verkligen inte långt.
Min i konstnärsföreningen förankrade idé är att både visa och berätta om fåglar just på mitt sätt, med  skisser, målningar och föredrag och jag är i intensivt arbete med detta just nu.

Här är följer ett par skisser som det troligen kommer att bli något mer av:



Skiss biätare


Skiss gråhäger

Välkomna så småningom. Boka redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar