måndag 25 juni 2018

25 juni - Offentligt konstverk steg 1 och 2

.
Till Alla Helgons helg i början av november 2018 har jag lovat att leverera en stor olja beställd till offentlig miljö. Än så länge väljer jag att ligga lite lågt med närmare definition av detta projekt men presenterar arbetet i lagoma portioner från och med nu.

Mitt arbete har ändå varit igång sedan i vintras; eftertänksamheten och funderandet finns med mig hela tiden.

Steg 1 var att inhandla duk av förnämsta kvalitet samt kilramar för uppspänning. Detta gjordes under våren från två olika firmor.


Steg 2 är att spänna upp ovan nämnda duk men eftersom jag är novis i sådant arbete lovade min inramare Göran Hultin att komma till min ateljé för att hjälpa mig med detta lite kinkiga beting när det blev så dags.


Idag är han på plats och tillsammans spänner vi upp duken 160 x 200 cm. Arbetet görs på ett par timmar och resultatet ser gott ut. Nästa steg väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar