torsdag 5 juli 2018

5 juli - När själva livet styr

.
På lördag är det åter Heda marknad, en årlig tradition sedan ungefär tjugo år tillbaka, och en av de bästa som finns i landet, skulle jag vilja säga, med bara genuint hantverk och naturprodukter. 
I en fantastisk miljö längs Kulturvägen mellan Rök och Alvstra alldeles under den romanskt rundbågade och vackra kyrkan från tidigt 1100-tal i Heda by finns ca 150 knallar med ett rikt utbud i sina marknadsstånd. Vädret brukar var bra och alla är glada och lyckliga över små tavlor, grönsaker, hemgjord korv, keramik, smide, virkade dukar, honung, ostkakor, vykort och brända mandlar. Kyrkan öppnar för en liten konsert och underhållning pågår kontinuerligt. 
För alla er som varit där tidigare behövs ingen extra annonsering men för er andra som ännu inte prövat vill jag säga - passa på det blir inte bättre än så här!



Tyvärr har annat kommit emellan mig min medverkan i Heda marknad i år. Vi uteblir, viktigare ting pågår eftersom min gamla mor Valborg har blivit oåterkalleligt svårt sjuk och att vi alla i hennes omgivning behövs nära henne.

Någon annan kommer att fylla vår plats vid kyrkomuren i år. Själva livet har styrt åt det hållet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar