onsdag 11 april 2012

11 april - Avslut Tåkernfolder

.
Tempona rullar in i mål.
Idag sänder jag iväg allt bildmaterial till Janne som redigerar den nya Tåkernfolderns text och layout. Igår lämnade jag de sista större bilderna till reproföretaget i Motala och igår kväll blev jag färdig med den sista vinjettbilden - en beställd "kransalgsillustration".



I eftermiddag åker jag ner till den nyvackra gamla tiondeboden vid Svanshals kyrka vid Tåkern för att provhänga den nya "altartavlan" som jag har gjort.
Det kommer att bli invigning med högmässa den 22 april, och fram till dess är allt hemligt.

Efter det har jag ett litet jobb till Naturum Tåkern, en A5-bild med smådjuren i ett vasstrå.

Först därefter, sentomsider, får jag äntligen tid med det avslutande måleriarbetet inför Konstrundan 2012 som går av stapeln Kristi himmelsfärdshelgen den 17 - 20 maj.
Det är stressigt att vara folkpensionär.
Men kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar