fredag 19 augusti 2011

19 augusti - Innan regnet

.
Innan regnet ...
... åker jag ner till Stugan då suget efter skapande måleri trotsar den regnfront som snabbt närmar sig bortom Omberg. Jag får vara nöjd med de två timmar som ges mig innan regnet smattrar på altantaket och fukten känns alltför besvärande.

Innan regnet ...
... tänder jag upp i vedspiseln. Skorstenspipan är fylld av tung och fuktig luft och det ryker in besvärligt innan det slutligen tar sig och sprakar skönt.

Innan regnet ...
... flyger ladusvalorna lågt under almarna för att fånga insekterna som tätnar i lä.

Innan regnet ...
... ser jag tranparet stolpa omkring med sin stora unge i stubben ända uppe vid vägkanten. Vildmarksfågeln är inte sig själv längre.

Innan regnet ...
... undrar jag så över vem som ätit alla fjärilarna. En fågel säkert. Men vilken? På stigen ner till Stugan finner jag därför gott om strödd skönhet.

Rester av nässelfjäril.

Rester av rapsfjärilar.



















I regn ...
... vänder jag åter till Ateljen i Ödeshög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar