tisdag 9 mars 2010

9 mars - Föredrag "Mitt liv"

.
Klockan är svart och tiden stickig.
.
Jag är just hemkommen från ett litet föredrag på Rotary i Mjölby. Jag har berättat om mitt liv; mitt liv runt temat natur&kultur, konsten, Tåkern, lärarutbildningen, livets sinuskurva, drömmarna, privilegium, väntande pension och ännu mycket mera.
Om ett liv helt enkelt. Ett vanligt liv - men mitt.
.
I morgon kväll bär det av till Mjölby återigen. Då ska jag hålla föredrag för Naturskyddsföreningen där, vid deras årsmöte. Men då bakar jag andra bullar och dukar upp med mitt bildspel om "Resan till Indonesien".
.
Det gäller att passa på medan man orkar och intresset finns.
.

1 kommentar:

  1. Förmedlat via epost:

    "Hej Gebbe,

    Tack för en mycket intressant och bildligt givande kväll. Vi kunde se landskapet framför oss som du beskrev. Jag försökte skriva en kommentar till din blogg som jag var inne på men det lyckades inte så bra, därför blir det ett e-mail. Jag har lagt ut några bilder som jag tog på kvällen de ligger på rotary.se/mjolby Hoppas du får en fin vår med många fina intryck och tavlor."

    Med vänlig hälsning Åke Matsson

    SvaraRadera